۱۴ دی ۱۳۹۲، ۸:۵۴

گپی دوستانه با بانوی واقف تبریزی/

وقف خانه مسکونی در اوج نیازمندی/ بعد از رفتن از این دنیا خانه ام را با خود نخواهم برد

وقف خانه مسکونی در اوج نیازمندی/ بعد از رفتن از این دنیا خانه ام را با خود نخواهم برد

کرج – خبرگزاری مهر: چه زیباست در اوج ندار بودن آنچه را که دارد می بخشد و انگیزه ای قوی به نام آرامش در آخرت را برای این وقف بازگو می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حریم شمالی راه آهن کرج و در کنار اتوبان کرجقزوین گنبد فیروزه ای امام زاده طاهر از دور پیداست، گنبدی فیروزه ای که در شب هم زیبایی خیره کننده ای دارد بخشی از بنای امام زاده طاهر مربوط به دوره صفوی و بخشی دیگرش مربوط به حال حاضر است، نکته جالب توجه در این امام زاده وجود آرامستانی است که هنرمندان زیادی از ایران اسلامی را در خود جا داده است و در روز تعداد زیادی از مردم برای بازدید و زیارت به این مکان مقدس می آیند.

در بین بازدیدکنندگان بسیاری از شهرهای مختلف ایران نیز به چشم می خورد، هفته وقف است و از در و دیوار امام زاده پلاکاردهای تبلیغاتی وقف آویزان شده است، و روزهای آخر ماه صفر نیز مزید بر علت شده تا ازدحامی از مردم را در حیات و بر سر مزارهای هنرمندان ببینیم.

از میان حرم امام زاده طاهر می گذرم از دور زنی را می بینم که در کنار یکی از خادمان امام زاده طاهر ایستاده و در حال صحبت است و با گوشه چادرش قطرات اشکش را پاک می کند، به سمتشان می روم و از دور صدای زن را می شنوم. در حال پرس و جو از خادم امام زاده است. به او نزدیک می شوم و این کلمات را می شنوم" اگر کسی بخواهد ملکی را وقف کند چه باید بکند."

نزدیکش می شوم و خودم را معرفی می کنم زن با لهجه زیبای ترکی به گرمی مرا می پذیرد و شروع به صحبت می کند.

زن خود را چنین معرفی می کند: حاجیه سیما رواسانی هستم، 62 سال از خداوند عمر گرفته و در حال حاضر ساکن تبریز هستم.

رواسانی اظهار می دارد: در گذشته کارمند ارتش بودم و مخارج تنها فرزندم را که از سه سالگی یتیم شده بود از این راه تامین می کردم تا اینکه به دلیل گرفتاری های شدید و همچنین منع حضور خانم ها در ارتش مجبور شدم تا خودم را بازخرید کنم و به شغل های آزاد روی بیاورم.

وی در ادامه می گوید: پس از سالها تلاش و پس انداز و گرفتن وام توانستم یک خانه بخرم و با آرامش به همراه فرزندم در آنجا زندگی کنم.

رواسانی می افزاید: حدود 14 سال پیش بود که با خواهرم از کرج می گذشتیم در کنار اتوبان قزوین – کرج مجبور شدیم برای ساعاتی بمانیم و برای اولین بار چشمم به نقش و نگارها و گنبد فیروزه ای امام زاده طاهر افتاد و جاذبه و ابهت آن مکان را حس کردم.

وی تاکید کرد: سال ها بعد برای مراسم ختم یکی از بستگانمان به کرج آمدم و باز برای دومین بار صحن امام زاده را از نزدیک دیدم.

رواسانی می گوید: چند سال بعد وقتی برای بار سوم به امام زاده طاهر آمدم آروز کردم که چقدر خوب می شد که توان مالی داشتم و می توانستم در این مکان برای خود قبری بخرم، اما در حال حاضر و بعد از گذشتن 8 سال با یاری خداوند می خواهم 50 درصد از ملک مسکونی خود را به متراژ 100متر درتبریز وقف امامزاده طاهر(ع) کنم و جزء هایی از قرآن را آماده کرده ام که به امامزاده هدیه کنم و همچنین در وصیت نامه ام آورده ام که مرا در امامزاده طاهر(ع) دفن کنند.

رواسانی در پایان می افزاید: شاید اگر وضع مالی خوبی داشتم به این فکر نمی افتادم که تنها خانه ای را که دارم وقف کنم ولی خوشحالم و از وضعیتی که دارم راضی هستم و خداوند را شاکرم که چشم طمع را از من گرفته و می توانم در اوج نداری تنها خانه ای را که دارم وقف کنم بعد از رفتن از این دنیا خانه ام را با خود نخواهم برد و بهتر آن که بعد از من گره ای از مشکلات هم نوعانم را باز کند.

.......................

گفتگو از نیلوفر مومنی

کد خبر 2206573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha